Ets a:  Inici » News  » Visita cultural al Castell de Concabella i l’Aranyó

Visita cultural al Castell de Concabella i l’Aranyó

El passat dissabte dia 10 d'agost en vàrem desplaçar al municipi dels Plans de Sió amb motiu de donar un tomb per la ribera del Sió. Vam sortir del Blanc i Negre d'Agramunt, desprès de reunir tota la gent d'Alòs, Artesa de Segre, Cubells, Agramunt, Lleida, Camarasa, Barcelona i Vilanova de Meià, direcció a Ratera un petit llogaret que és una vila closa i que pertany al municipi abans esmentat,  eren les 8h 50 quant vàrem baixar a la peixera d'aquest poble, on vam esmorzar sota l'ombra d'unes freixes frondoses i en plena natura,  en acabar i desprès d'uns traguets de vi que teníem al porro vam fer la degustació de les típiques magdalenes de poma de Camarasa i desprès de prendre un bon cafè, vam emprendre rumb al castell de Concabella que és el Centre d'interpretació dels castells dels Plans de Sió.

De la mà de la senyora Dolors Pont la nostra guia, vam pujar al tercer pis on hi ha uns panells amb la fauna i la flora del municipi i des d'una terrassa exterior contemplàrem tota la zona de conreus i pobles: Les Pallargues, Pelagalls,etc. i vàrem canviar de recinte on tenen un audiovisual on s'explica la vida dels castells medievals. Per finalitzar i ja que fa uns dos anys que es va inaugurar una sala on hi ha tot el llegat de l'escriptor Manuel de Pedrolo,  aquí sí que va valdre la pena de tenir una guia com la Dolors Pont que ens va explicar amb pels i senyals tota la vida d'aquest escriptor segarrenc tant prolífic i autèntic. Per acomiadar-nos ens vàrem fotografiar amb la senyora Adelais de Pedrolo filla d'aquest il·lustre i bon escriptor.

Continuàrem direcció al poble de l'Aranyó on hi ha una reproducció, fa poc temps inaugurada, de l'escriptor i ens endinsàrem fins a veure l'entrada i façana principal del castell de l'Aranyó, lloc on va néixer en Pedrolo i també vam visitar dos roques enormes que hi ha a sota del poble que en diuen els pallers que segons diu la llegenda va anar un captaire a demanar palla i li van respondre que no en tenien i al veure la falsedat de que li neguessin la palla els va envia una maledicció dient-los de que convertiria amb pedra tot el que tenien a l'era, i al endemà les gallines es van convertir amb pedra i també els pallers i tot el que hi havia a la vora. Continuant direcció a Montcortés hi ha uns columbaris romans  que fan uns 50x50x60 cm i es on es dipositaven les cendres de l' incineració dels difunts.

Desprès de dinar al restaurant Blanc i Negre ja vam anar tots a casa ja que feia una calor insuportable.

Si no hi ha res de nou el proper dilluns dia  12 a  les 19h farem una conferencia a l'Espai Orígens de Camarasa  amb motiu  dels 500 anys d'en Leonardo da Vinci: Leonardo, l'Home, l'Artista i l'Inventor, serà a càrrec de Ramon Bernaus i Josep Roqué. El dimarts dia 13 farem la visita a Vimbodí on veurem com treballen el vidre bufant, amb el forn a 1500 graus, desprès farem la visita comentada junt amb un audiovisual del Monestir de Poblet. L'hora de sortida serà a les 08h00 des de Cubells, Agramunt 08h20 al Blanc i Negre. A les 10h al Museu del Vidre de Vimbodí.