Ets a:  Inici » News  » Sortides culturals a Montblanc i Arsèguel

Sortides culturals a Montblanc i Arsèguel

Hem començat l’agost amb un bon ritme. Els passat dimarts dia 8, vàrem encetar el programa d’estiu amb una conferencia que va tindre lloc a Alòs de Balaguer, amb el títol (El Patrimoni Geològic de les Terres Catalanes) a càrrec del Dr. Josep Mª Mata Perelló (Catedràtic de Mineralogia de la UPC de Manresa) I varen assistir quaranta persones.

Dimecres dia 10

Sortida cultural i geològica a Montblanc. Sortida organitzada des de l’oficina de turisme. Els llocs de la visita varen ser: el Convent de Sant Francesc, Portal de Sant Jordi, Església de Sant Miquel, Plaça Major, on hi ha la Casa dels Clergues i l’ajuntament. A la sortida de la plaça a ma dreta hi ha el Museu Comarcal on el nostre guia ens hi va acompanyar per tota la planta baixa on hi ha la representació de tots els oficis, desprès ens varem enlairar per entrar i visitar la Catedral de Santa Maria amb una bonica façana del gòtic i un retaule de pedra policromada del segle XIV. Continuàrem la visita a l’Hospital de Santa Magdalena (Arxiu Comarcal), el portal de Sant Antoni i la torre dels cinc cantons i per acabar un aperitiu al Sindicat Modernista, amb galetes Rifacli i cava del Portell.

A les 2 de la tarda vàrem dinar en un conegut restaurant i desprès d’una llarga sobretaula, vàrem  anar al recinte emmurallat el Baluard, continuant fins arribar al cim de les ruïnes del castell on en Josep Mª Mata Perelló ens va explicar d’una manera senzilla i planera tota la geologia de la Conca de Barberà, des d’aquest lloc, hi ha una visió de 360º.

Divendres dia 12

Ahir, varem anar a Arsèguel on vam visitar el Museu de la Llana. Aquesta visita va  ser a càrrec de Neus Bonshoms  (mare) i Neus Isern (filla). És com si s’hagués parat el temps, hi ha totes les màquines que fan el procés de la llana, fins a convertir-la  en fil per utilitzar-la en la confecció de mantes, mitjons, guants i altres. En acabar aquesta visita vam pujar a dalt del poble, on hi ha el Museu de l’Acordió, on ens esperava el gran music i folklorista Artur Blasco, per endinsar-nos a la cultura d’aquesta música, explicant i tocant tres acordions diferents amb peces de música com poden ser, una masurca, un vals i un pericó. Ens hem acomiadat de l’Artur Blasco i ens hem fet la foto de grup amb ell.

Continuant pel poblem, el nostre company Josep Roqué, ens va explicar uns fòssils que hi ha amb unes lloses que pavimenten els carrers de poble, es tracta de Ortohoceras una espècie emparentada amb els pops i el Nautilus, d’uns quatre-cents milions d’anys d’antiguitat i que vagava pels mars càlids de Catalunya. Continuant pels carrers del poble, varem passar per davant de l’església de Santa Coloma i ens varem acomiadar del Cadí, que tot majestuós treu el cap i sembla que vulgui protegir aquest pintoresc i bonic poble. Desprès de dinar i fer una mica de tertúlia, varem donar per finalitzada la ruta.