Ets a:  Inici » News  » Sortida Cultural a Vimbodí i Poblet

Sortida Cultural a Vimbodí i Poblet

El passat dimarts dia 13 d’agost la sortida cultural  va ser a la població de Vimbodí i el Monestir de Poblet,  ja que pertany al municipi d’aquesta població.

A les  08h00 érem a Cubells i a les 08h20 al Hotel Blanc i Negre d’Agramunt. Desprès de passar llista de la gent, les 31 persones que formàvem el grup ens vam dirigir al Petromiralles de Tàrrega i vam parar a la Braseria on desprès d’esmorzar vam emprendre viatge fins al pàrquing que hi ha a cinc minuts del Museu del Vidre de Vimbodí. Seguidament a les 10h30 ja estàvem veient el mestre vidrier començant a bufar amb el tub i acte seguit el posa al forn que està a uns 1.500 graus de temperatura i desprès el va modelant i li dóna forma al objecte,  ens vàrem partir amb dos grups ja que al ser tantes persones per motius de capacitat es fa així, mentrestant l’altre grup vam anar a la Plaça Major, on hi ha l’ajuntament, un edifici noble de mitjans del segle XVIII, un centenar de metres seguint el carrer Major a mà dreta hi ha un dels carrers més estrets de Catalunya i no és altre que l’antic carrer de les Abraçades, dit així ja que si intenten passar dos persones a la vegada no queda cap mes remei que abraçar-se.

Sobre les 11h30 arribàvem a Poblet i a la oficina de turisme ens vàrem posar en contacte amb la guia que ens va fer la visita comentada, ens va indicar que anéssim a l’entrada de la porta Reial i puntualment a les 12h entràvem. La  visita va durar quasi una hora entre veure el claustre, el refrec tori i va acabar a l’església on hi ha les tombes dels reis de la Corona d’Aragó. Acte seguit vam entrar a una sala on hi ha dos audiovisuals que entre tot quasi és mitja hora més, val la pena de veure’ls i és tot un muntatge estrenat fa poc.

En acabar vam anar a dinar a l’Hostatgeria on  desprès de fer una estona de sobretaula i una vegada tot el grup sencer i tot format, ens vàrem fer la foto de grup com és costum a càrrec del Ramon I. Canyelles. Retornàrem a casa, passant per l’Espluga de Francolí.

Bé, ara queda per fer un altra conferència: imatges inèdites de la natura “Els Fractals” a càrrec de Josep Roqué i Buscató (Dr. en Químiques). El lloc serà a Espai Orígens de Camarasa a les 19h00 del dimecres dia 21 d’agost. L’endemà dijous farem la cloenda a Térmens. Properament us informarem.