Ets a:  Inici » News  » Caminada d’Alberola a Montessor i els Picons

Caminada d’Alberola a Montessor i els Picons

Els passat diumenge dia 2 d'octubre varem fer la sortida atraçada que teníem pendent les tres associacions, CEB Centre Excursionista de Balaguer, Les Peülles del Montsec i Terres del Marquesat.
La sortida la varem fer des d'Alberola a Montessor i els Picons i retorn a Alberola, un recorregut d'uns 9 km. Aquesta excursió ha estat organitzada per les tres entitats i guiada per una persona excepcional, en Xavier Mora (Catedràtic de Matemàtiques de la Universitat Autònoma de Barcelona), un home treballador i que estima el seu territori. Ha recuperat , senyalitzat i desbrossat,  diferents senders que estaven perduts. A la plaça d'Alberola ens varem retrobar amb vells amics com en Jaume Casals (President del CEB de Balaguer) i en Lluis Garrofè que no ha pogut venir a l'excursió, però ha vingut a saludar-nos li desitgem una ràpida recuperació. Vam passar per Montessor un poble perdut on vam visitar les ruïnes de l'església de Santa Maria i acte seguit varem esmorzar al peu dels Picons, on els més agosarats, varen pujar per una corda al cim on hi ha les restes del castell i des de on es divisa una panoràmica del pantà de Santa Anna. Abans d'iniciar el retorn el senyor Antoni Brusau ens va relatar una faula del poble de Montessor.

Retornarem per un altre camí on hi ha una masia en estat d'abandó i per aquest camí feien una competició de bicicletes de muntanya.

L'excursió va finalitzar a la plaça del poble d'Alberola i va durar unes 4h, el punt més alt van ser els Picons que ratllen els 951 m d'altitud.

Ens acomiadàrem i ara toca preparar el programa del any vinent. Continuarem col·laborant amb altres entitats i ens potenciarem els uns als altres.