Ets a:  Inici » News  » Resum de les darreres sortides d'agost i cloenda 2018

Resum de les darreres sortides d'agost i cloenda 2018

El dilluns dia 13 d’agost, amb motiu del centenari de la construcció de la Central Hidroelèctrica de Camarasa, vam donar un tomb seguint uns quants cartells d’oficis i coses de l’època que hi ha als carrers que en total son 45.

El dia 17 d’agost, vam fer la visita al monestir de Santes Creus amb visita comentada per una guia experta i que va durar mes d’una hora i quart desprès de visitar el claustre i totes les dependencies amb els sepulcres dels reis Pere el Gran i Jaume  II i l’almirall Roger de Llúria, vàrem dinar de restaurant tocant del monestir.

El dijous dia 23 d’agost, vam fer la Cloenda de les rutes d’estiu i feia uns anys que no anàvem a Cubells i aquest any vam decidir que faríem la visita a la Torre de Fluvià on vàrem esmorzar amb els porrons, magdalenes, cafè i mistela del Marquesat. Havent esmorzat vàrem donar un tomb per els dos carrers que hi ha on vam veure el castell per l’exterior ja que es privat i també l’església de Sant Salvador que esta molt ben arranjada i fa molt de goig i on en Josep Maria Reñé el nostre guia del poble ens va explicar d’una manera breu i planera la petita historia d’aquesta població. Ens acomiadàrem i continuàrem fins a la part alta de Cubells on vàrem fer la visita a Santa Maria del Castell on hi ha la Verge gòtica de la Llet segle XIV, on teníem tres guies d’excepció. En Josep Roig (alcalde anterior) l’actual en Josep Regué i en Ramon Bernaus (catedràtic d’història de l’art del IES d’Agramunt) tot un luxe ja que donava bo de sentir-los. Continuàrem a l’església parroquial de Sant Pere i amb els tres guies d’excepció ens explicaren la Mare de Deu del Castell, talla romànica segle XIII, una pila baptismal de la mateixa època i una trona amb uns colors molt vius i autèntics del segle XV.

Desprès d’un bon àpat, com és de costum vàrem visionar un audiovisual de les nostres excursions d’estiu i com sempre a càrrec d’en Josep Roqué i vam entregar un diploma d’agraïment a l’alcalde i a en Josep Regué per la seva col·laboració envers la nostra associació.