Ets a:  Inici » News  » Sortida cultural a Forès-Sarral

Sortida cultural a Forès-Sarral

El passat dimecres dia 23 d'agost varem fer la cloenda de les rutes del estiu i va ser un dia molt ben aprofitat. La sortida va ser de Cubells a les 8h, i a les 8h15 als Kips d'Agramunt.

Vam esmorzar abans d'entrar a Tàrrega i continuàrem per la C-14 direcció a Belltall on passada la població ens desviàrem a mà esquerra on hi ha el parc eòlic de les Forques on els nostres companys Ramon Canyelles i Josep Roqué ens varen explicar el funcionament d'un parc d'aquestes característiques.

A continuació vam fer la visita al poble de Forès on ens esperava en Philip que ens va fer el guiatge per tota aquesta població, ell és angles i porta 35 anys en aquest lloc on té una casa rural. El poble està molt ben restaurat i polit, on també s'ha reconstruït l'església i on hi ha unes esteles funeràries a l'entrar al cementiri.

A  les 12h30 arribàvem a Sarral on ens esperava el mestre artesà Isidre Magre i ens va ensenyar tot el funcionament del Museu de l'Alabastre complementat amb un audiovisual i en acabar varem comprar algun detall a la botiga que hi ha al mateix establiment.

A les 14h15 arribàvem a l'Ermita dels Sants Metges que esta a les afores de Sarral i on hi ha el restaurant tocant d'aquest local, lloc on varem dinar. A la sobretaula el nostre company en Josep Roqué, amb l'ajuda de Ramon Canyelles va projectar un audiovisual comentat per ell, amb totes les vivències de les sortides d'estiu i també varem  dedicar un diploma emmarcat a la nostra amiga Riet Caljouw.

Per la tarda vàrem visitar el celler cooperatiu Portell on elaboren vins i caves. Desprès de veure totes les dependencies i processos d'elaboració ens varen obsequiar amb una copa de cava rosat amb unes neules, tot era força bo. Quasi tots els assistents, varen comprar vi i cava.

Ens vàrem acomiadar i fins la propera sortida que serà si no hi ha res de nou, el dissabte dia 16 de setembre i tindrà lloc a  la franja concretament al poble de Camporrells.