Ets a:  Inici » News  » Sortida cultural a Camporrells

Sortida cultural a Camporrells

El passat dissabte dia 16 de setembre la nostra associació de Les Terres del Marquesat varem anar fins al poble de Camporrells, que està situat a la Franja de Catalunya i Aragó,  Comarca de la Llitera (Província d’Osca).

A les 9h30 arribàvem a la Fundació Crisalida on ens esperava el batlle del poble de Camporrells, en Jose Guillén i el responsable d’aquesta fundació en Jacinto Marqués que ens va donar una breu i interessant explicació de com treballen i tot el que han fet. Tenen un forn de llenya modern,que dona treball a set persones amb discapacitat intel·lectual i que permet la seva reinserció laboral i on elaboren, pa, coques de sucre i xocolata i crua sants.

Desprès d’esmorzar en aquest acollidor lloc de la mà del batlle Josep Guillén vam fer un recorregut  d’un quilòmetre pel barranc del Salt de la Tosca on ell ens va fer la primera explicació dels diferents salts d’aigua, del recorregut natural molt ben arreglat a nivell mediambiental, el tros urbà on està molt ben canalitzat i al final varem anar a veure un molí fariner del segle XV propietat de Jose Manuel Salazar.  En tot aquest recorregut i va haver una bona participació i explicacions per part de Josep Ma Mata Perelló (President del Comitè Científic del Geoparc de la Catalunya Central), Imma Llobet (Biòloga de la UB), Ma Pilar Anglada (Experta en Botànica), Ramon Bernaus (Catedràtic d’Història del IES d’Agramunt), Josep Guillen (Batlle i historiador local). Continuàrem la visita pel poble i ens endinsàrem a l’església  barroca del segle XVIII molt ben conservada i restaurada dedicada a Sant Pere.

A continuació, varem agafar els vehicles i tot just a la sortida de la població a la carretera que va a Nachá en Josep Ma Mata (Catedràtic de Mineralogia de la UPC) ens va fer una explicació d’un mineral que hi ha en aquesta zona de nom Aerenita i que és de color blau. Continuàrem uns 2km en la direcció esmentada i vàrem desviar-nos a mà esquerra on vàrem agafar una pista que ens va dur fins a l’ermita dels Sants Màrtirs situada a més de mil metres d’altitud i on tots els nostres experts abans mencionats varen fer les seves explicacions pertinents.

A les dos i quart de la tarda anàvem a dinar al poble veí d’Estopanyà  a l’Hostal Rural. Érem  vint persones, catorze del Marquesat i sis més d’Estopanyà, entre elles el batlle Agustín Larregola, que també varen assistir a tot el recorregut de  l’excursió.

Desprès d’un bon dinar i sobretaula de la mà del batlle d’Estopanyà i l’associació de dones ens vam dirigir a l’ajuntament on tenen un local, on confeccionen amb la pedra d’Arenita, penjolls,  clauers i altres on es poden comprar per un preu mòdic.

El nostre agraïment per tots els participants d’aquesta trobada tant interessant i fructífera que ens aporta a tots un enriquiment cultural que va per damunt d’ idees i pensaments.