Ets a:  Inici » News  » Article: Resseguint el Sió

Article: Resseguint el Sió

El passat dijous dia 17 d’agost, varem fer una sortida a la Font de Gàver , lloc on neix el riu Sió (Municipi d’Estarás a la Comarca de la Segarra). La sortida va ser des de Cubells a les 8h i el punt de trobada al Blanc i Negre d’Agramunt a les 8h15 des d’on  vam emprendre el rumb fins arribar a la font. Sobre les 9h15 ens organitzàvem per esmorzar de camp amb unes taules i bancs que hi ha sobre la font. No van faltar ni les magdalenes ni el porró del marquesat, en acabar i desprès de prendre un cafetó ens varem fer una foto de grup al peu de la font i acte seguit varem visitar el poble d’Estarás on hi ha un castell del segle XVI molt ben restaurat i l’església de Sant Julià on en Ramon Bernaus el nostre historiador ens va explicar amb tot detall tot lo referent a aquesta església i també el poble que està molt ben arreglat. Continuàrem per la vora del Sió i en arribar a les Oluges, varem parar tot just a l’entrada del poble on hi ha el pont d’accés que creua el riu i sortírem de nou per un camí asfaltat i que en poc trajecte es converteix en una pista de terra en bon estat que voreja el riu fins arribar al poble de Castellnou d’ Oluges on també hi ha el pont d’accés que travessà el riu, en aquest poble hi ha un lledoner monumental on també ens hi vam fer una foto.

En front d’aquest poble hi ha Malgrat, amb el típic castell segarrenc, que es veu des d’un tros lluny i està molt ben restaurat, vàrem donar un tomb per fora i ens varem dirigir a l’església de Santa Maria, per un dels carrers principals. Des d’aquest llogaret es veuen a tocar per l’esquerra Castellnou de Oluges i a l’altra banda hi ha la Prenyanosa que és el poble que varem visitar, continuant per la vall del Sió. Sortint de la Prenyanosa i a ma esquerra, continuant per pista sense asfaltar en 2 km varem passar a Tarroja i agafàrem la carretera que passa per River, aquí també i varem parar per veure el riu Sió amb la seva vegetació de ribera i un castell que forma junt amb quatre o cinc cases que havien estat una vila closa.

Tornàrem agafar la carretera que va a Agramunt i passàrem de llarg les Pallargues, Castellnou d’ Ossó i per fi i per acabar la ruta matinal, varem parar a Puigverd d’Agramunt on hi ha la peixera don surt la sèquia molinal d’Agramunt.

Desprès de dinar al Blanc i Negre on hi va haver celebracions de tres aniversaris de gent del Marquesat i brindar entre nosaltres. Vàrem visitar el Parc de Riella que està situat al marge esquerra del riu Sió, passat el pont de la carretera de Cervera direcció a Agramunt on en Ramon Bernaus ens va explicar l’obra d’en Guillem Viladot amb diferents poemes del seu extens repertori.

Ens acomiadàrem fins el dimecres dia 23 d’agost que farem la sortida de cloenda d’estiu i anirem a Forés i Sarral on visitàrem el museu de l’alabastre i les caves portell.